نونهالان جاسک برای شرکت در راهپیمایی فردا اعلام آمادگی کردند

150کودک و نونهال مهد کودک بهزیستی جاسک دوشنبه در یک راهپیمایی نمادین برای شرکت در راهپیمایی فردا در بوستان دولت تجمع کردند.به گزارش ایرنا،این کودکان با داشتن پلاکار و شعار مرگ بر امریکا،مرگ بر اسراییل،مسیر خیابان فرمانداری تا بوستان دولت پیمودند و از مردم خواستند در راهپیمایی فردا شرکت کنند. سرپرست بهزیستی جاسک در حاشیه این مراسم،گفت:این راهپیمایی نمادین به درخواست خانواده های آنها برای آمادگی در راهپیمایی 22بهمن بود. احمد بلوچ افزود:تمام مددجویان و معلولان تحت پوشش این اداره برای شرکت در راهپیمایی فردا اعلام آمادگی کردند.

شهدا بیشترین سهم را در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران داشتند

مدیر عقیدتی سیاسی منطقه دوم دریایی ولایت جاسک،گفت:شهدا بیشترین سهم را در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران داشتند و ما باید یاد و خاطره ایشان را برای همیشه تاریخ زنده نگه داریم.به گزارش ایرنا،حجت الاسلام مصطفی لو ، دوشنبه در آیین غبارروبی گلزارشهدای این شهرستان، ضمن اشاره به جایگاه و ارزش والای شهدا،اظهار داشت: امروز ملت ما به پاس رشادتها و جانفشانی های شهدا و ایثارگران خود در جهان از عزت و اقتدار بالایی برخوردار هستند. وی با تأکید بر اینکه دهه فجر اختصاص به ایران ندارد گفت: امروز شاهدیم که جشن های دهه مبارکه فجر در اقصی نقاط جهان اسلام در حال برگزاری است. مدیریت عقیدتی سیاسی منطقه دوم دریایی ولایت جاسک،خاطرنشان کرد: با ورود امام راحل در سال 57 و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،نورانیت و روشنایی به کشورمان بازگشت و ریشه طاغوتیان و ظلمت برچیده شد. وی تصریح کرد:وقتی حضرت امام (ره) می فرمایند : «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد» دیگر ترس و گوشه نشینی معنا ندارد، باید تلاش کرد و از پای ننشست تا در نهایت با شهادت خودمان این نهال نوپای انقلاب را آبیاری کنیم. مراسم غبارروبی ، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای گمنام شهرستان جاسک با عنوان «میهمانی لاله ها» با حضور فرماندهان و کارکنان منطقه دوم دریایی ولایت،در گلزار شهدای این شهرستان برگزارشد.

جشن کاروان انقلاب در جاسک برگزار شد

  به مناسبت گرامیداشت دهه فرخنده فجر جشن انقلاب با حضور کاروان انقلاب صداو سیما مرکز خلیج فارس در آموزشگاه زینبیه جاسک برگزار شد.به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین با شکوه که فرماندار جاسک و جمعی از اقشار مختلف مردم و مسوولان حضور داشتند برنامه های متنوعی با هدف معرفی هر چه بیشتر انقلاب و دستاوردهای 35 ساله آن برای مردم به ویژه نسل جوان از سوی گروه شو بندر صدا و سیمای استان هرمزگان برگزار شد.در این محفل نورانی که توام با شادی و نشاط مردم بود وقایع تاریخی و سرنوشت ساز بهمن 57 به بهترین شکل در قالب اجرای شعر ، طنز و سرودهای انقلابی بیان شد.در این مراسم دانش آموزان جاسک،با اجرای موسیقی زنده محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، طبخ غذای سنتی، پخت نان، آداب، سنن و رسوم خود را به نمایش گذاشتند.کاروان انقلاب با همکاری صدا و سیما و حمایت استانداری هرمزگان و فرمانداری ها در ایام دهه ی فجر در سراسر استان هرمزگان به اجرای برنامه می پردازد.

همایش یاوران انقلاب در جاسک برگزار شد

به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، همایش یاوران انقلاب در آموزشگاه زینبیه جاسک برگزار شد.به گزارش ایرنا،معاون پرورشی آموزش و پرورش جاسک یکشنبه دراین همایش تبیین آرمانهای بلند امام راحل به نسل جوان را امری ضروری دانست و افزود: اکنون به برکت انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدا شاهد موفقیت های بسیاری در عرصه های مختلف علمی هستیم .محمد باقر جمالی تلاش برای ارتقای سطح علمی و کسب موفقیت ها، خودسازی و مشارکت گسترده در عرصه های مختلف را از وظایف دانش آموزان در راه اعتلای کشور برشمرد.وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی به عنوان یاوران و حامیان این انقلاب هستند.جمالی افزود:اعضای سازمان دانش آموزی در گروه های خود در مدرسه تحت نظارت مربیان این سازمان، آموزش های مختلف مهارتی و معرفتی را می آموزند، تا به عنوان مدیران فردای نظام اسلامی ایران تربیت شوند.دراین همایش دانش آموزان با نحوه امداد رسانی در زمینه حوادث غیرمترقبه آشنا شدند.

امام راحل فرهنگ مترقی اسلام را احیا کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع)هرمزگان گفت:امام خمینی(ره) با فرمان نه شرقی و نه غربی خط بطلا بر روی دشمنان اسلام کشید و فرهنگ مترقی را فرهنگ اسلام را احیا کرد.به گزارش ایرنا،حجت الاسلام عبدالرضا رستگار یکشنبه در همایش بصیرتی با موضوع انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در جاسک،افزود:نهضت و انقلاب اسلامی همانند نوری بود که پا به عرصه وجود گذاشت و نوید بخش آینده ایی درخشان است. وی افزود: قبل از انقلاب فضای حاکم بر جهان تصور می شد که انخست اینکه دین مانند افیونی است که علت عقب ماندگی و رشد و تکامل می شود و به دروغ به دنیا القا می کردند که اگر می خواهید پیشرفت کنید باید بی دین باشید چون در رنسانس آمدند به جای خدا اومانیسم را قرار دادند. رستگار در ادامه افزود: باور دوم شان این بود که دنیا باید زیر چتر شرق و غرب باشد به این معنی که ابر فرهنگ فرهنگ غرب است و از فرق سر تا ناخن پا باید فرنگی باشید.این همایش با حضور بسیجیان اقشار،فرهنگیان، طلاب و عموم مردم در سالن امور تربیتی آموزش و پرورش جاسک برگزار شد.

بهره برداری از 34 طرح عمرانی در جاسک به مناسبت دهه فجر

به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امروز ( شنبه ) 34 طرح عمرانی در شهرستان جاسک به بهره برداری رسید .فرماندار شهرستان جاسک گفت : ساخت 11 ساختمان دهیاری ، 4 بوستان روستایی ، برق رسانی به روستاها ، بازسازی پمپاژ آب شهری ، برقرسانی به مسکن مهر و برق اداره بندر جاسک از مهمترین طرحهایی بود که در شهرستان جاسک به بهره بر داری رسید.نخعی افزود : برای اجرای این طرحها 10میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده است .وی گفت : ساخت یک مرکز پرورش میگو نیز با 320 حوضچه در زمینی به وسعت 400 هکتار در یکدار شرقی آغاز شد.نخعی افزود : برای ساخت این مرکز ، بخش خصوصی 4 میلیار تومان سرمایه گذاری کرده است.وی گفت : هزینه 3 میلیارد تومانی زیر بنای مرکز پرورش میگو شامل کانال آبرسانی ، کانال زهکشی ، جاده سرویس و دسترسی و ابنیه فنی از منابع ملی تأمین شده است.

خسارت دو میلیارد تومانی به سد جگین

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت : در پی بارندگی های اخیر سنگ شش تنی به یکی از دو آبگیر سد جگین شهرستان جاسک برخورد کرد .حیدری افزود : براثر سقوط سنگ ، سقف یکی از این آبگیرها شکسته و به بعضی از تأسیسات مکانیکی آبگیر آسیب وارد شد که این موضوع خطری برای روستاهای اطراف سد ندارد .پیش از این شایعه شکسته شدن سد و زیر آب رفتن روستاهای اطراف رودخانه جگین و نگرانی روستانشینان مطرح شده بود .وی خسارت وارد شده به آبگیر سد جگین را دو میلیارد تومان برآورد کرد و گفت : با تأمین اعتبار آبگیر آسیب دیده تعمیر و اصلاح می شود .مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان گفت : ظرفیت این سد بیش از 300 میلیون مترمکعب است که اکنون 276 میلیون متر مکعب آب در سد موجود است .حیدری افزود : در صورت بارندگی های بعدی و سرریز شدن آب از سد ، آب از سرریز اصلی تخلیه می شود و هیچ خطری مردم را تهدید نمی کند .سد بتنی غلتکی جگین که نخستین سد از این نوع در کشور است سال 85 با هدف تأمین آب آشامیدنی مردم شهرستان جاسک بهره برداری شد .اکنون بعلت نداشتن خطوط انتقال از آب این سد برای آبیاری زمین های کشاورزی پایین دست سد جگین استفاده می شود .

22 بهمن روز پاسخ به یاوه گویان است

امام جمعه جاسک، گفت: مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن پاسخ یاوه گویی های امریکایی ها را می دهند.به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جواد غلامی در خطبه های نماز جمعه جاسک افزود: سردمداران آمریکایی می خواهند خود را ابرقدرت معرفی کنند در حالی است که اگر آنها توان داشتند مشکل خود را در کشورهای افغانستان، عراق حل می کردند.امام جمعه جاسک به 19 بهمن سالروز همبستگی همافران با انقلاب اسلامی و دیدار تاریخی آنها با امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: هنوز رژیم شاه بر حسب ظاهر بر کشور حاکم بود که این همافران و افسران شجاع و برومند وفاداری خود را نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی در برابر رهبر کبیر انقلاب اعلام کردند و کمر نظام طاغوت را شکستند.غلامی خواستار حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال شد و وظیفه و مسوولیت آنان در شرایط کنونی را سنگین تر از سال های قبل توصیف کرد.

327میلیارد ریال در بخش راه در جاسک هزینه شد

به گزارش ابوذر مهدی نخعی چهارشنبه در دیدار با کارکنان و راهداران اداره راه و شهرسازی جاسک افزود:این اعتبارات برای ساخت پل هله رود، راه جاسک به میناب و همچنین راههای روستایی بخش لیردف هزینه شده است.

به گفته وی این پروژه بین 20 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در هفته دولت سال 93به بهره برداری می رسند.

وی گفت:توجه به پاسخگویی به شهروندان و ارباب رجوعان محترم بصورت شفاف باید از منظر یک شهروند پاسخگوی ارباب رجوعان باشیم.

وی تصریح کرد:باید برای نگهداری راه ها، ایمن سازی، آرام سازی و رفع نقاط پرحادثه دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

در پایان این نشست از 20راهدار و کارمند نمونه این اداره تجلیل شد

دستگیری قاتل فراری و شرور مسلح در جاسک

  فرمانده انتظامی جاسک از دستگیری یک قاتل فراری و شرور مسلح طی روز گذشته در این شهرستان خبر داد.ˈسرهنگ جهانشیر جوادی زادهˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران انتظامی شهرستان در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه قاتل فراری به هویت معلوم دارای پرونده های متعدد از قبیل قتل، شرارت، گروگانگیری، سرقت های مسلحانه و تبانی با اشرار در شهرستان را دارد، در مناطق کوهستانی شرق جاسک در یک درگیری مسلح دستگیر کردند.وی بیان داشت: فرد شرورکه به سمت ماموران تیراندازی می کرد از ناحیه سر زخمی و توسط نیروهای این یگان خلع سلاح شد.فرمانده انتظامی جاسک خاطرنشان کرد: از این شرور مسلح یک کلانشیکف و مقداری فشنگ کشف و ضبط شد.جوادی زاده گفت: متهم دستگیر شده به همراه اسلحه و مهمات کشف شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای شهرستان جاسک منتقل شد.

تشکیل هیئت امنای فعالیت های قرآنی در شهرستان جاسک

ا سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک از تشکیل هیئت امنای فعالیت های قرآنی در شهرستان جاسک خبر داد.به گزارش ایرنا ، عبدالرحمن لشکری زاده پنجشنبه در جلسه هماهنگی تشکیل هیات امناء قرآنی جاسک افزود: کانون های مساجد و موسسات قرآنی بهترین مکان برای فعالیت های قرآنی در شهرستان جاسک هستند. وی ادامه داد: برگزاری مستمر جلسات کانون های مساجد و هیات های قرانی و همکاری مدیران فرهنگی مدارس برای پیشبرد اهداف قرآنی بسیار موثر و مفید خواهد بود. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک بیان کرد: باید در آموزش و ترویج معارف قرآنی در بین قشرهای مختلف جامعه تلاش کنیم چون این امر نقش بسزایی در پیشبرد اهداف قرآنی دارد. لشکری زاده تصریح کرد: آموزش قرآن کریم در مدارس و همچنین ادارات در دستور کار ما قرار دارد که با حضور اساتید مجرب این دوره های آموزشی برگزار می شود. وی تاکید کرد: باید برای شناسایی افراد علاقه مند به یادگیری قرآن کریم، به خصوص دانش آموزان، نوجوان و همچنین جوانان، اقدامات لازم توسط هیات امنای قرآنی شهرستان جاسک صورت گیرد. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک گفت: یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاسک تشکیل هیات امنای قرآنی است که این هیات در جهت برنامه ریزی فعالیت ها و برگزاری مسابقات قرآنی و همچنین آموزش قرآن تشکیل می شود.

اجرای 90 درصد از برنامه‌های ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری در بندر جاسک

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام جلیل درویشی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک صبح امروز، 18 دی در جمع خبرنگاران از اجرای برنامه‌های فرهنگی ابلاغی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی، کارگاه آموزشی تخصصی، محافل انس با قرآن، ویژه‌برنامه‌های ملی و مذهبی، شب شعر اهل بیت(ع) و کلاس‌های احکام و قرآن بخشی از برنامه‌های فرهنگی این طرح بوده که از ابتدای آبان‌ امسال در سطح شهرستان اجرا شده است. وی با بیان اینکه 90 درصد از برنامه‌های این طرح بزرگ در شهرستان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از هیئت‌های مذهبی، مساجد و کانون‌های قرآن و فرهنگی نیز مورد حمایت مالی و پشتیبانی قرار گرفتند که پس از انعقاد قرارداد با مسئولان هیئت امنای این اماکن در استان، برای هرکدام مبالغی جداگانه منظور شد. وی همچنین اعزام گروه‌های تبلغ تخصصی و اعزام روحانی به روستاها را در شب‌های جمعه از دیگر برنامه‌های این طرح فرهنگی برشمرد و دراین خصوص بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شب‌های جمعه هر هفته روحانیان و مبلغانی را جهت اقامه نماز، بیان احکام و مسائل دین و پاسخگویی به شبهات به روستاهای فاقد روحانی مستقر اعزام کرده و این برنامه تا پایان سال ادامه خواهد داشت. رئیس تبلیغات اسلامی جاسک در پایان به دیگر برنامه‌های ابلاغی از سوی دفتر رهبری اشاره و عنوان کرد: اعزام فعالان مذهبی به اردوی زیارتی مشهد مقدس، اهدای بسته‌های فرهنگی و کلاس‌های احکام خانواده و برگزاری مراسم ویژه مناسبت‌هایی از جمله عاشورا و اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

درخواست ائمه جمعه اهل سنت از استاندار هرمزگان

به گزارش مکران نیوز:ائمه جمعه اهل سنت شهرهای هرمزگان با استاندار دیدار کردند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مکران نیوز، شیخ عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت این شهر عصر امروز در دیدار ائمه جمعه اهل سنت هرمزگان با استاندار ضمن تبریک انتصاب دکتر جادری به عنوان استاندار از وی در خواست کرد «زمینه مشارکت نیروهای لایق و کارآمد اهل تسنن در توسعه استان را فراهم کند».وی افزود: البته موفقیت‌های خوبی در گذشته با کمک مشاور امور اهل سنت استاندار و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان حاصل شده و از این همکاری‌ها تشکر می کنیم.*زمین‌های کشاورزی زیر دست سد جگین به مردم واگذار شودامام جمعه اهل سنت شهرستان جاسک نیز در این دیدار خواستار واگذاری زمین‌های زیر دست سد جگین به مردم بومی شهرستان شد و گفت: امروز که به برکت نظام جمهوری اسلامی احداث سد جگین شرایط خوبی را جهت کشاورزی و آبادانی منطقه ایجاد کرده است باید زمینه استفاده مردم نیز فراهم شود.شیخ شیهک زهی به مشکل آب و برق در برخی روستاهای شهرستان جاسک اشاره کرد و افزود: روستاهایی در مناطق تابعه جاسک وجود دارند که باید شش ماه منتظر آب سالم بمانند که تقاضا داریم به این مشکل مهم رسیدگی شود.وی همچنین به در خواست خود جهت راه اندازی دفتر امام جمعه اهل سنت در شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: علی‌رغم جمعیت بالای اهل تسنن در جاسک و در خواست برای راه اندازی دفتر امام جمعه هنوز در این رابطه اقدامی صورت نگرفته است.*کسب درآمد مردم از دریا تسهیل شودامام جمعه اهل سنت شهرستان سیریک نیز با بیان اینکه کسب درآمد از دریا برای مردم بومی منطقه می‌بایست تسهیل شود ابراز داشت: بستری فراهم شود تا مردم بتوانند از پتانسیل‌های اقتصادی منطقه بهره‌مند گردند.شیخ محمد افراز، با اشاره به اینکه «ما ز یاران چشم یاری داریم» افزود: امیدواریم دولت تدبیر و امید منشا خیر و برکت برای استان هرمزگان و مردم آن باشد.*انتصاب افراد شایسته در پست‌های حساسامام جمعه اهل سنت قشم نیز در این دیدار انتخاب دکتر جادری به عنوان استاندار هرمزگان را «نور امیدی برای توسعه منطقه» عنوان کرد و بیان داشت: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم همانگونه که در انتخاب استاندار دقت را فدای سرعت نکرد برای انتصاب افراد شایسته در پست‌های حساس نیز استاندار هرمزگان نهایت دقت نظر را داشته باشد.شیخ عبدالرحیم خطیبی قشمی شعار اعتدال را منشا پرهیز از افراط و برقرار کننده عدالت دانست و افزود: امیدواریم با رویکرد دولت جدید شاهد برقراری هر چه بهتر عدالت در معنای واقعی کلمه باشیم.وی خاطرنشان کرد: اعتماد با انتصاب دکتر جادری رنگ و بویی تازه گرفته و در بستر این اعتماد می توان تعامل و همکاری بیشتری برای آبادانی منطقه داشته باشیم.*باور توانستن را در جوانان منطقه بیدار کنیدامام جمعه اهل سنت خمیر با بیان اینکه در گذشته به علت تصورات اشتباه از نیروهای بومی منطقه در مدیریت شهرستان استفاده نشده است اذعان داشت: این امر موجب شده تا جوانان ما انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل و کار و تلاش نداشته باشند.شیخ عبدالجلیل قتالی افزود: باید با به کارگیری جوانان مستعد شهرستان در ادارات باور توانستن را در آنها بیدار کرد و قطعا با این کار شاهد بازگشت بسیاری افراد از کشورهای عربی به زادگاه خودشان خواهیم بود.وی گفت: هرمزگانی اهل سنت باید به این باور برسد که لیاقت سازندگی جامعه خود را دارد و اعتقاد قلبی داریم با تغییر دولت و انتصاب دکتر جادری این مهم در استان محقق می‌شود و اگر در این دولت نتوانیم به این باور برسیم دیگر نباید امیدی داشت.*هرمزگان به الگوی همبستگی تبدیل شودامام جمعه اهل سنت بستک نیز در این دیدار جامعه اهل سنت هرمزگان را حامی همیشگی نظام عنوان کرد و افزود: امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این همدلی و وحدت افزایش یافته و هرمزگان به الگوی همبستگی در کشور تبدیل شود.شیخ محمدحسین یوسف‌نژاد یادآور شد: اهل سنت در صحنه‌های انقلاب همواره حضوری پررنگ داشته و این همدلی سدی محکم در مقابل منافقین ساخته است که هیچ کس نمی‌تواند آن را خراب کند*شرایط برای بازگشت سرمایه داران بومی فراهم شودامام جمعه اهل سنت بندرلنگه نیز در این دیدار خواستار فراهم سازی شرایط لازم برای بازگشت سرمایه داران بومی شد و اظهار داشت: از دکتر جادری به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید می‌خواهیم با حاکم نمودن تفکر اعتدال در استان شرایط را برای بازگشت سرمایه داران بومی فراهم کند.شیخ محمد صدیق‌بهجت خاطر نشان کرد: وقتی فضای تفکر عمومی تغییر کند و امنیت سرمایه گذاری تضمین شود قطعا می‌توانیم افرادی را که سرمایه‌های خود را به کشورهای عربی برده‌اند برای آبادانی و سرمایه گذاری در منطقه متقاعد کنیم.*گمرک پارسیان (گاوبندی) احیا شودامام جمعه اهل سنت پارسیان (گاوبندی) با بیان اینکه این شهرستان در مسیر سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان قرار دارد تصریح کرد: شرایط جغرافیایی منطقه موقعیت اقتصادی خوبی را فراهم نموده که با احیای گمرک شهرستان می‌توان از این موقعیت استفاده نمود.شیخ احمد خنجی افزود: گمرک این شهرستان قدمتی صد ساله دارد اما مدت زیادی است که تنها برای موارد صیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.وی در ادامه با اشاره به تغییر نام شهرستان از گاوبندی به پارسیان گفت: این تغییر نام با هدف الحاق پارسیان به فارسیان بود که تقاضا داریم همان گاوبندی را به هرمزگان بازگردانید.

محفل انس با قرآن در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک برگزار شد

همزمان با هفته نیروی دریایی ارتش،محفل انس با قرآن در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک برگزار شد.به گزارش سه شنبه ایرنا،این محفل نورانی که با حضور جمع کثیری از کارکنان پایور، وظیفه و خانواده ها در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد قاریان برتر منطقه دوم دریایی ولایت وهمچنین قاریان برتر شهرستان با صدای دلنشین،آیات کلام ا... مجید را تلاوت کردند و ثواب آن را به شهدای نیروی دریایی هدیه کردند. در پایان مراسم ضمن شعر خوانی شاعران منطقه پیرامون قرآن و شهدا ، یکی از مداحان اهل بیت(ع) در رثای سرور و سالار شهیدان به نوحه سرایی پرداخت.

ایستگاههای اطلاع رسانی ایدز در جاسک دایر شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک ازدایر شدن ایستگاه های اطلاع رسانی ایدز در این شهرستان خبر داد.به گزارش سه شنبه ایرنا،عنایت عاقل گفت:علاوه بر مشاوره دادن، پخش تراکت و برشورآموزشی، برگزاری مسابقه نقاشی، برگزاری جلسات آموزشی توسط رابطین ما در مساجد و اماکن عمومی از اولویت کاری همکاران ما در ایستگاهها می باشد. وی ادامه داد: در این کمپ تا کنون به بیش از 200نفر برای مشاوره مراجعه کردند و در سطح شهرستان بیش از یکهزار برشورآموزشی و تراک توزیع شده است. وی گفت:آموزش اصناف و مشاغل آزاد،آموزش مشمولان همراه با توزیع برشور و تراکت های آموزشی ،برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای پر خطر مرتبط با ایدز در جوانان ، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نقش خانواده در پیشگیری از رفتارهای پر خطر مرتبط با ایدز و اعتیاد وبرگزاری مسابقات ورزشی از اهم برنامه های این شبکه به مناسب هفته جهانی ایدز می باشند.