با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش؛  فرمانده جدید منطقه دوم دریایی ولایت منصوب شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از ابلاغ فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر لزوم توسعه سواحل مکران و حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های بین‌المللی، تمام تلاشمان را بکار بسته‌ایم تا به این امر جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم معارفه فرمانده نیروی منطقه دوم دریایی ولایت جاسک ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره امیر دریادار شهید شیرانی، گفت: در سال 86 پس از ابلاغ فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر لزوم توسعه سواحل مکران و حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های بین‌المللی، مجموعه این نیرو رهنمودهای معظم له را نصب العین خود قرارداد و تمام تلاشش را بکار بست تا به این امر جامه عمل پوشانده شود.

امیر دریادار سیاری افزود: یکی از مؤثرترین نفرات برای اجرای تأکیدات رهبر، امیر دریادار شهید شیرانی بزرگوار بود که با مدیریت شایسته و تلاش همه کارکنان خدوم منطقه دوم دریایی ولایت در این راه گام‌های بلندی برداشت. شهید شیرانی باهمت بالا، ایستادگی برای رسیدن به هدف، نیت خدایی و تلاش فراوان توانست فعالیت‌های چشمگیری در سواحل مکران انجام دهد که امروز در فقدان این شهید والامقام یادش را گرامی می‌داریم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در ادامه خطاب به کارکنان منطقه دوم دریایی ولایت، خدمت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بسیار ارزشمند دانست و تأکید کرد: در میان نقاط مختلف، شما عزیزان این افتخار رادارید که عامل اصلی و تأثیرگذار توسعه سواحل مکران به دنبال اجرایی شدن تدابیر مقام معظم رهبری هستید که در این راه مردانه ایستاده‌اید پس قدر خود را بدانید و آگاه باشید که سلسله‌مراتب فرماندهی به‌ویژه فرماندهی معظم کل قوا قدردان زحمات و فعالیت‌های شما هستند.

امیر دریادار سیاری ضمن معرفی امیر دریادار دوم رضا عباسی به‌عنوان فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت و جایگزین امیر دریادار شهید غلامرضا شیرانی، وی را یکی از فرماندهان توانمند، پرتلاش، مؤمن و مقتدر دانست و گفت: دریادار دوم عباسی شیفته خدمت در سواحل مکران برای توسعه و آبادانی این مناطق است و قطعاً جانشین شایسته‌ای برای شهید شیرانی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، امیردریادارغلامرضا شیرانی فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک در شهریورماه سال جاری در حین مأموریت به شهادت رسید. امیر دریادار دوم تکاور دریایی رضا عباسی فرماندهی جدید نیروی دریایی ولایت جاسک پیش‌ازاین فرماندهی مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل و جانشینی فرماندهی منطقه یکم دریایی امامت(بندرعباس) را بر عهده داشته است.

افتتاح اولین دفترتعویض پلاک در شهرستان جاسک

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جاسک گفت: اولین مرکز تعویض پلاک در شهرستان جاسک هم‌زمان با هفته نیروی انتظامی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فرس از جاسک، بهرام خدایی با اعلام این خبر، افزود: یکی از مشکلاتی که در شهرستان جاسک مشاهده می‌شد نبود دفتر پلاک گذاری در شهرستان بود که مردم جاسک برای شماره‌گذاری وسیله خود باید مسافت 250 کیلومتری جاسک به میناب را برای این امر طی می‌کردند.

خدایی خاطرنشان کرد: با افتتاح این مرکز مردم جاسک دیگر نیاز نیست برای تعویض پلاک و شماره‌گذاری به شهرستان میناب مراجعه کنند‌ و تمام مراحل این امردراین مرکز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این دفتر با مساحت 70 متر زیربنا در مرکز شهرستان به‌منظور ارائه خدمات به خودروهای سبک و موتورسیکلت به بهره‌برداری رسيد.

 به گزارش ایسنا، شهرستان جاسک در شرقی‌ترین نقطه از استان هرمزگان و در فاصله 320 کیلومتری با مرکز استان واقع شد است.

فرماندار شهرستان جاسک: هیئت های مذهبی باید در انتقال پیام عاشورا پیش گام باشند

فرماندار شهرستان جاسک گفت: هیئت‌های مذهبی باید در انتقال درس‌های عاشورا و پیام عاشوراها ، فلسفه عاشورا و امربه‌معروف و نهی از منکر به جامعه بخصوص جوانان پیش‌گام باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس از جاسک، محمد احمدی در مراسم طلایه‌داران تبلیغ که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: باید به‌گونه‌ای مراسمات ایام محرم را برگزار کنیم که عشق و ارادات به اهل‌بیت را نشان دهیم و امروزه بشریت از عاشورا درس آزادگی ، ایثار ، شجاعت را فراگرفته و تشنه‌ی پیاده کردن فرهنگ عاشورا است .

احمدی اظهار کرد: اکنون در نظامی نفس می‌کشیم که عبرت‌های عاشورا باعث شد ما در یک نقطه با آسایش و آرامش زندگی کنیم و امروز علی‌رغم همه‌ی توطئه‌ها علیه نظام اسلامی قد الم کرده‌اند ما درس آزادگی و شجاعت و هیهات من الذله را در مکتب عاشورا آموخته‌ایم.

فرماندار جاسک خطاب به مسئولین هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: هیئت‌ها باید در انتقال درس‌های عاشورا و پیام عاشوراها ، فلسفه عاشورا و امربه‌معروف و نهی از منکر به جامعه خصوصاً جوانان پیش‌گام باشد.

احمدی ادامه داد: امروزه پیرامون ما داعش و تکفیر بانام اسلام ایجادشده‌اند که علیه اسلام و مسلمین شمشیر می‌کشند که باید همه‌ی هیئت‌ها در جهت وحدت و منویات رهبری بکوشند.

وی در پایان با اشاره به اسم سال که سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است همه‌ی ما بنا به رسالت و شغلی که داریم باید در جهت پیشبرد اهداف نام‌گذاری سال اقتصاد و عمل بکوشیم.

 به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور مسئولین هیئت‌های مذهبی،مبلغان و پیر غلامان حسینی برگزارشده که در پایان از دو پیر غلام حسینی تجلیل به‌عمل‌آمده است

استاندار هرمزگان: شهرستان جاسک یکی از قطب های توسعه کشور در آینده خواهد شد

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به پیشرفت شهرستان جاسک و تبدیل‌شدن به منطقه آزاد ،جاسک تبدیل به یکی از قطب‌های مهم توسعه در کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس از جاسک، جاسم جادری در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان جاسک افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های که دولت تدبیر و امید برای شهرستان جاسک در نظر گرفته قراراست صادرات کشور از شهرستان جاسک به کشورهای شرق افریقا،یمن و چند کشور دیگر ارسال شود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و تولید و رفع موانع آنان یکی از دغدغه‌های دولت است ودرهمین راستا باید خود مردم نیز باید به دولت کمکم کنند .

استاندار هرمزگان در ادامه سخنان خود با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مواردی که فرمانداران باید مدنظر داشته باشند توجه به اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها باشد.

نماینده دولت تدبیر و امید در استان هرمزگان با تشکر ویژه از نیروی دریایی سپاه امامت جاسک بابت همکاری در اجرای رژه 31 شهریورماه در استان و همچنین کمک به مسئولان شهرستان در رفع محرومیت‌زدایی گفت: نیروی دریایی امامت جاسک مضاف بر وظیفه نظامی ، به وظیفه مردمی خود که همان خدمت به مردم است درحد و توان خود خدمت کرده است. 

دکتر جادری در خصوص راه‌اندازی فرودگاه جاسک گفت: تا زمانی که فرودگاه جاسک در منطقه نظامی است با مشکل مواجه خواهیم بود زیرا محدودیت‌های نظامی باعث طولانی شدن مدت راه‌اندازی آن شده است.

وی تصریح کرد: روند راه‌اندازی فرودگاه جاسک زمانی تسریع خواهد گرفت که فرودگاه از منطقه نظامی خارج و مردمی شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه از علی سالاری فرماندار سابق شهرستان جاسک تجلیل و محمد احمدی به‌عنوان فرماندار جدید شهرستان معرفی شد.

بالگرد حامل استاندار هرمزگان،بیماراورژانسی را نجات داد

استاندار هرمزگان که امروز با بالگرد جهت تکریم و معارفه فرماندار به جاسک سفرکرده بود بیمار اورژانسی جاسکی را به بیمارستان بندرعباس انتقال داد.

 سهیل دلاورمقدم رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیاء شهرستان جاسک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس از جاسک، گفت: خانم سارا مختارزهی که هفته پیش در این بیمارستان زایمان کرده و ترخیص شده بود امروز به علت تنگی نفس وافت فشار به بیمارستان مراجعه و پس از ویزیت توسط متخصص قلب تشخیص به بیماری امبولی شدید ریه داده شد.

دلاورمقدم افزود: با توجه به اینکه بیمار می‌بایست از طریق هوایی انتقال داده می‌شد با توجه به نبود بالگرد با هماهنگی که با نیروی دریایی امامت شهرستان انجام شد سرانجام این بیمار با بالگرد نیروی دریایی که حامل استاندار و هیئت همراه بود به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این بالگرد فاقد تجهیزات امدادی بود یک نیروی اورژانس 115 با تجهیزات کامل همراه این بیمار اعزام شد.

رئیس بیمارستان جاسک تصریح کرد: با توجه به نبود آمبولانس هوایی در شهرستان ازنیروی دریایی سپاه جهت تعامل و همکاری با بیمارستان تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که این تعاملات ادامه داشته تا خدایی نکرده بیماری به علت نبود آمبولانس هوایی جان خود را از دست ندهد.

14 پروژه عمرانی در شهرستان جاسک افتتاح شد

صبح امروز هم‌زمان با چهارمین روز از هفته دولت 14 پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر 53 میلیارد ریال در شهرستان جاسک با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، فرماندار جاسک در حاشیه افتتاح پروژه‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین تبریک هفته دولت، گفت: در هفته دولت امسال در شهرستان جاسک 28 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 74میلیارد ریال مورد افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

علی سالاری افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه و عمران شهری و روستایی و دین و مذهب است.

فرماندار جاسک مهم‌ترین پروژه‌های افتتاح‌شده امروز را اصلاح شبکه آب شهری ، مرکز کنترل و ترافیک دریایی بندری، افتتاح پست برق شهری و افتتاح ساختمان اداری کمیته امداد و خدمات حمایتی شهرستان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مرکز ترافیک دریایی باهدف خدمات‌رسانی به شناوران ،اصلاح شبکه آب شهری باهدف کاهش هدر رفت و توزیع مناسب ، اصلاح شبکه برق شهری باهدف توسعه و بهره‌مندی بیشتر مردم از برق و همچنین ساختمان جدید کمیته امداد باهدف خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و اعضای تحت پوشش به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان جاسک گفت: دولت تدبیر و امید درمدت سه‌ساله توانسته در شهرستان جاسک پروژه‌های مهم و اثربخشی را اجرا نموده ازجمله آنان می‌توان به انتقال آب سد جگین به شهر جاسک و احداث آب‌شیرکن در حوزه غرب جاسک اشاره کرد که مردم این شهرستان از اول انقلاب تاکنون با بی‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

شهرستان جاسک به قطب بزرگ تجارت و اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: به‌موجب فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه‌ای در جاسک در آینده نه‌چندان دور این بندر استراتژیکی تبدیل به قطب بزرگ تجارت و اقتصاد کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بهروز اکرمی صبح امروز در جمع مردم روستاهای شهرستان جاسک خاطرنشان کرد: وظیفه دولت خدمت‌رسانی به روستاییان است ولی راه‌حل رسیدن به روستاها و شهرهای  آباد و پویا همکاری مردم با دولت است.

اکرمی با اشاره به توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران و ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در جاسک گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی و همچنین احداث پایانه نفتی در شهرستان جاسک باعث رونق شهرستان بوده و با ایجاد این مناطق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری‌های کلان رغبت پیداکرده که این امر همان مرتفع کردن مشکلات اقتصادی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان گفت: مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان از دغدغه‌های دولت تدبیر و امید است که دولت سعی در مرتع نمودن این امر مهم و حل مشکل معیشت مردم است.

اکرمی تصریح کرد : در حل مشکلات، نه مردم بدون پشتوانه دولت می‌توانند موفق شوند و نه دولت بدون مردم و هرجایی که آباد شده نتیجه همسویی و همکاری مردم با دولت است.

وی در پایان از جوانان روستاها خواست تا در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت نموده و مهارت‌های فنی را فراگرفته زیرا این شهرستان در آینده نیاز به کارگران ماهر بامهارت های فنی مختلف خواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نگاه ویژه این دولت به سواحل مکران ایجاد پایانه نفتی و ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی جاسک یکی از مهم‌ترین دستور کار این دولت است.

فرماندار شهرستان جاسک: نقش هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش باید پررنگ شود

فرماندار شهرستان جاسک گفت: دولت در شهرستان جاسک قرار است  45 تا 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند که با این سرمایه‌گذاری مردم بومی نیز باید هم گام رشد کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس،علی سالاری در جلسه شورای آموزش و پروش شهرستان خاطرنشان کرد: قرار است دولت در این شهرستان 45 تا 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند که با این سرمایه‌گذاری مردم بومی نیز باید هم گام رشد کنند و قضایای تلخ عسلویه تکرار نشود که در اینجا نقش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش باید پررنگ شود در غیر این صورت جامعه بومی جاسک آسیب خواهد دید.

سالاری همچنین از واگذاری 20 هکتار زمین برای احداث هنرستان کشاورزی جاسک خبر داد.

در ادامه این جلسه ابراهیم کریمی رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان جاسک گفت: با توجه به استقرار صنایع در شهرستان جاسک باید هنرستان‌های استاندارد برای فنی و حرفه‌ای دیده شود که اکنون با توجه به نبود امکانات و عدم تجهیز کافی هنرستان استقبال خوبی از دانش آموزان برای ثبت‌نام صورت نمی‌گیرد که مثلاً با توجه به مشارکت نیروی دریایی ارتش که در رشته ناوبری مشارکت داشته است استقبال خوبی صورت گرفته و هم بازده خوبی داشته‌ایم به‌طوری صدر صد قبولی امتحانات نهایی در رشته ناوبری داشته‌ایم.

کریمی افزود: رشته‌هایی مانند حسابداری و کامپیوتر در سواحل دریای عمان و خلیج‌فارس کاربردی ندارند بلکه باید رشته‌هایی متناسب با اقلیم و بوم خلیج‌فارس تعریف و اجرایی شود که با خود مردم مرتبط باشد که با این رویکرد می‌توانیم به توسعه پایدار منطقه کمک یعنی توانمندسازی نیروی انسانی کمک کنیم

6 پروژه عمرانی در شهرستان جاسک به بهره برداری رسید

امروز در سومین روز از هفته دولت و با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان 6 پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر 62 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بهروز اکرمی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین تبریک هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال در شهرستان جاسک 28 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 74میلیارد ریال مورد افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

اکرمی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه و عمران شهری و روستایی و دین و مذهب است.

 

وی ادامه داد: در این هفته حدود 20 روستا و بخشی از شهر جاسک از خدمات دولت تدبیر و امید بهره‌مند خواهند شد.

افزایش 6 درصدی طلاق توافقی در هرمزگان

مدیرکل دادگستری استان هرمزگان گفت: طلاق توافقی در استان هرمزگان در سال 94 نسبت به سال‌های گذشته 6 درصد افزایش کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق اکبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان جاسک گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که در استان در حال افزایش است طلاق است و یکی از علامت سؤال‌های دادگستری و شوراهای حل اختلافات استان هرمزگان افرایش طلاق توافقی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری افزود: در سال 94 استان هرمزگان با 6 درصد افزایش نسبت به سال‌های گذشته و بالاتر از برخی استان‌ها در کشور قرارگرفته است.

مدیرکل دادگستری استان هرمزگان آسیب جدی که از طریق ایجاد طلاق در جامع رواج پیدا می‌کند آسیب اعتیاد دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین آسیبی که از طرق ایجاد طلاق در جامعه رواج پیدا نموده مبتلا شدن به اعتیاد است،که خود اعتیاد باعث بروز آسیب‌های جدی دیگری خواهد شد زیرا فرد معتاد برای رسیدن به مواد مصرفی خود دست به هر کاری خواهد زد.

وی در ادامه یکی دیگر از آسیب اجتماعی را بحران بیکار جوانان تحصیل‌کرده دانست و عنوان کرد: دولت باید برای ایجاد اشتغال تمام توان خود را بکار گرفته و زمینه ایجاد شغل را مهیا کند.

وی در پایان گفت: چندین باند اصلی مواد مخدر شناسایی و دستگیرشده‌اند و بیشتر دستگیرشدگان کسانی بوده‌اند که به علت فقر و عدم اشتغال به این کار گرایش پیداکرده‌اند.

در پایان این جلسه از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد زارعی کریانی رئیس سابق دادگستری جاسک تقدیر و حسین حبیب زاده بیژنی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری جاسک معرفی شد.

افتتاح آزمایشگاه نانو در شهرستان جاسک

با حضور کارشناس برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش و معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان، آزمایشگاه نانو بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس،ابراهیم کریمی رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان جاسک ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: در این آزمایشگاه که توسط خیر تجهیز و دارای تجهیزات بسیار مدرن است.

کریمی افزود: در این آزمایشگاه دستگاه تشکیل نانو الیاف(الکتروریسی)،حل‌کننده محلول در مقیاس نانو(آلتراسونیک)، آون و دستگاه پرتو فرابنفشUV (اسپکتروفتومتر) که دستگاه اسپکتروفتومتر تنها دو دستگاه در کشور که یکی در دانشگاه تهران و دیگری در آزمایشگاه نانو جاسک موجود است.

وی ادامه داد: امسال دانش آموزان جاسکی بدون هیچ امکانات توانستند رتبه دوم و سوم مسابقات نانو در استان را کسب کنند.

به گزارش ایسنا؛ این آزمایشگاه با زیربنای 70 مترمربع توسط اداره آموزش‌وپرورش و خیر آقای محمد نور شیهکی ساخته و تجهیز شده است.

6 پروژه عمرانی در شهرستان جاسک به بهره برداری رسید

امروز در سومین روز از هفته دولت و با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان 6 پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر 62 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بهروز اکرمی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین تبریک هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال در شهرستان جاسک 28 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 74میلیارد ریال مورد افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

اکرمی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه و عمران شهری و روستایی و دین و مذهب است.

 

وی ادامه داد: در این هفته حدود 20 روستا و بخشی از شهر جاسک از خدمات دولت تدبیر و امید بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل دادگستری استان: هرمزگان ورودی بیشترکالای قاچاق به کشور است

مدیرکل دادگستری استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان در کشف کالای قاچاق و برخورد با قاچاقچیان موفق عمل کرده ولی متاسفانه بیشتر ورود کالای قاچاق از طریق استان هرمزگان صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس از جاسک،حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری درمراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان جاسک گفت: یکی از مواردی که در استان هرمزگان خودنمایی می کند کالای قاچاق است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: پیشگیری از وقوع جرم وآسیب اجتماعی یک وظیفه همگانی است ، تمام ملت اعم از نظامی و انتظامی،روحانیت همه و همه در امر پیشگیری از جرم ،خلاف و آسیب اجتماعی دخیل هستند و نگذاریددر جامعه جرم،گناه و آسیب اجتماعی گسترش پیداکند.

وی ادامه داد: آن چیزی که مهم و خطرناک است قاچاق سازماندهی شده است که به تولید داخل ضربه زده و تولید داخل کشور را مختل کرده است.

مدیرکل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به سخنان اخیر رهبری در خصوص قاچاق کالا گفت: رهبر انقلاب صراحتا فرمودند که هرکالای قاچاق کشف شد آن را آتش زنید و این سخن رهبری حجت را برای تمام مسولین تمام می کند.

 وی خطاب به مسولین گفت: فضا را برای قاچاقچیان ناامن کنید و دولت گمرکات استان را باید مجهز به دستگاه های الکتریکی ایکس ری کنند.

تفکر کنار آمدن و توافق با آمریکا یک تفکر غلط است

امام جمعه شهرستان جاسک گفت: رهبر انقلاب این تفکر را که می توان با آمریکا کنار آمد یک توهم می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، حجت الاسلام جواد غلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان جاسک، افزود: برخی فکر می کنند باید کد خدا را قبول کرد برخی فکر می کنند می توانیم یک معامله برد برد با آمریکا داشته باشیم؛ این ها همگی توهم هستند و اینکه گمان کنیم رئیس جمهور آمریکا فردی مودب است هم یک توهم است.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: باید نگاه مان به داخل و منابع و سرمایه های عظیم کشور باشد نه اینکه چشم به کشور های خارجی بدوزیم.

امام جمعه شهرستان جاسک در ادامه سخنان خود با اشاره به حقوق های چند میلیونی چند تن از مدیران ارشد بانک ها، تصریح کرد: حقوق های دهها میلیونی درد سربسته ای بود که سرش باز شد، این موارد باعث افزایش بار  اختلاف طبقاتی و تبعیض بر دوش مردم می شود.

وی تصریح کرد: چرا باید فردی در یک ماه به اندازه دریافتی 30 سال یک کارمند معمولی حقوق دریافت کند، دریافت و افزایش و طبقه بندی حقوق کارکنان دولت قانون و ضابطه خاص خود را دارد .

وی خطاب به دولت تأکید کرد: توصیه بنده به دولت محترم و مسئولین این است که اینگونه نباشد که این سه چهار نفری که فیش حقوقی آنها رو شده است را فقط بازخواست کنند باید همه فیش های حقوقی مسئولین رده بالای کشور را رو کنند، با همه باید برخورد شود و اموالی که از بیت المال گرفته اند را باید پس دهند زیرا تا این قصه حل نشود اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد.

خطیب نماز جمعه جاسک در ادامه به مشکلات شهری شهرستان پرداخت و عنوان کرد: اگر کشتی های صید صنعتی در آب های شهرستان یک تخلف کنند، یک تخلف آنان چندین تن به مخازن صدمه می زن،  تخلفات آن ها، صید را در این منطقه از بین می برد و درجاسک هم باید مانند چابهار و کنارک از طریق مراجع قضایی جلوی این ها برای همیشه گرفته شود .

وی در پایان خطاب مدیر امور شهری استانداری گفت: وضعیت شهرداری و شهر جاسک غیر قابل دفاع است هیچ مرجعی پاسخگوی مشکلات شهری نیست.

تجلیل از فعالین انجمن معتادان گمنام (na) جاسک

فرماندار شهرستان جاسک گفت: در مبارزه با مواد مخدر تمام افراد جامعه باید احساس مسولیت کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری داشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، علی سالاری در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: تلاش ارگان های اداری در مبارزه با مواد مخدر کافی نیست و تک تک افراد جامعه در مقابل مبارزه با مواد باید احساس مسولیت کنند.

سالاری افزود: وضعیت اجتماعی کنونی کشور وضعیت مناسبی نیست و علاوه بر برخوردهای سخت باید برخورد های نرم هم انجام شود.

وی ادامه داد: اگر با این پدیده شوم مبارزه نشود قطعا افردا زیادی از مردم جامعه آلوده خواهند شد.

فرماندار جاسک در ادامه به نقش مهم و تاثیرگذار روحانیت و علما تبلیغی اشاره و اضافه کرد: علما و روحانیون در فرصت های تبلیغی ماه  مبارک رمضان استفاده نمایند و مردم را از امراض این پدیده شوم مطلع کنند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: نجات یک نفر برابر نجات کل بشیریت و ازدست رفتن یک نفر هم برابر با از دست رفتن کل جمعیت است.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه سه نفر از فعالین انجمن معتادان گمنام شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

آثار تدبیر بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان جاسک

فرماندار جاسک گفت: ایجاد فضای مناسب،تدبیر در سرمایه گذاری و انجام پروزه های پایدار و اشتغالزا از مهمترین زمینه ورود بخش خصوصی در شهرستان جاسک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، علی سالاری در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به سالروز اعتماد مردم به رییس جمهور و دولت تدبیر و امید گفت: مردم ایران با اراده خود برای پیشبرد اهداف بزرگی که انقلاب دارد و در چرخش های سیاسی و  واگذاری های قدرت به شیوه کاملا مسالمت آمیز جهت گیری هایی را انتخاب می کنند متناسب با اقتضای زمان و به همین دلیل اراده مردم در سال 92 بر این قرار گرفت که بر تعاملات تصمیم گیری و تصمیم سازی سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ایران باید عقلانیت حاکم باشد و طبیعتا ثمراتی که از عقلانیت و تدبیر است ثمرات خوب و موجهی خواهد بود.

سالاری افزود: ظرفیت های بسیار خوبی از جمله آب فراوان، عرصه خوب در شهرستان وجود دارد و این ظرفیت ها در سنوات گذشته نتنهامنجر به رفاه و معیشت مردم نشده بلکه متاسفانه گاهی آسیب هم به ما رسانده و لازم بود تدبیری اندیشیده می شد تا آنان را برای استفاده مناسب در خدمت مردم قرار دهیم .

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و به دنبال آن ساری و جاری شدن عقلانیت بر تصمیم گیری ها در شهرستان جاسک شاهد ورود بخش خصوصی و به دنبال آن آبادانی و ایجاد اشتغالزایی هستیم.

فرماندار جاسک با اشاره به اجرای اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی گفت: در شهرستان جاسک با اجرای طرح اصلاح الگوی گشت توانستیم سطح زیر کشت شهرستان را از 2500 هکتار به بیش از4500 هکتار افزایش دهیم و همچنین حجم سرمایه گذاری درحوزه کشاورزی جاسک در سال 94 حدودا 450 میلیارد ریال بوده که بالغ بر 600 میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: درسال گذشته توانسته ایم دشت جگین جاسک را از کشت تک محصولی خارج و برای اولین با محصولاتی نظیر    سیب زمینی، گندم،ذرت،یونجه کشت کنیم.

وی افزود: با هدف افزایش بهره وری از منابع آب و جلوگیری از اتلاف به میزان 2500 هکتار از زمین های باغی و زراعی شهرستان با اصلاح روش آبیاری از غرقابی به آبیاری قطره ای تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه صادرات دام ، 150 رأس دام زنده با 55 تن وزن توسط یک  فروند لندیگراف به مقصد کشور عمان (مسقط) بارگیری و صادر شد که ارزش محموله دام صادراتی بیش از 220 هزار دلار بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک به میزان سرمایه گذاری در بخش شیلاتی نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار سرمایه گذاری در بخش های تولید و عمل آوری 400 تن میگو در مساحت 150 هکتار انجام شده که این تولید با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به دست آمده است که از محل صادرات این محصول بالغ بر 2 میلیون دلار ارز آوری شده است.

 

فرماندار جاسک در ادامه گفت: در بخش صید فانوس ماهیان نیز 22 فروند شناور که بعضا با حمایت صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد ریال ، 4 هزار تن ماهی صادراتی و 7 هزار تن میکتوفیده برای کارخانجات شهرستان و استان صید گردید که ارزش افزوده حاصله از آن 8 میلیون دلار ماهیان صادراتی و 40 میلیارد ریال مواد اولیه کارخانه های پودر ماهی بوده است.

فرماندار جاسک یکی دیگر از پروژه های مهم و تاثیر گذار در روند سرعت بخشی به تحول در شهرستان جاسک را انتقال اب از سد جگین به جاسک عنوان کرد و گفت: با اجرای فاز اول طرح انتقال آب ،  مردم شهرستان جاسک از نعمت آب شرب مناسب بهرمند شده اند.

وی همچنین به سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه آبشیرین کن غرب جاسک اشاره کرد و گفت: با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی بخش خصوصی در روستای بونجی و احداث آبشیرین کن 30 روستای غرب شهرستان از این نعمت بهرمند شدند.

فرماندار جاسک تاکید کرد: با افتتاح خط انتقال آب از جگین به جاسک و همچنین احداث آبشیرین کن در غرب شهرستان دیگر مشکلی از لحاظ منابع آبی نداشته و باید از این نعمت بزرگ به خوبی در جهت آبادانی و پیشرفت منطقه بهره برداری شود.

وی یکی از دستاوردهای دیگر دولت تدبیر و امید در شهرستان را توجه به بخش رفاهی و گردشگری عنوان کرد و گفت: احداث شهر بازی سادرمن با سرمایه گذاری 8 میلیارد ریال و وسعت 3500 متر مربع با اشتغالزایی9 نفر به صورت مستقیم و همچنین آغاز ساخت هتل دو ستاره با زیر بنای 3500 متر مربع در مساحتی به طول 10 هزار متر مربع و پیش بینی هزینه ای بالغ بر 45 میلیارد ریال از دیگر دستاورد های دولت تدبیر و امید در شهرستان جاسک است.

سالاری در پایان خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید در بخش های دیگر نیز در شهرستان جاسک خدماتی ارائه نموده که ضرورت دارد به اطلاع مردم رسانده شود.



آغاز ساخت هتل دو ستاره در شهرستان جاسک

فرماندار شهرستان جاسک گفت: ساخت اولین هتل دو ستاره در شهرستان آغاز شده و سال 96 مورد بهره برداری قرار می گیرد.

علی سالاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، افزود: در شهرستان جاسک با توجه به ظرفیت های فوق العاده ای که در بخش گردشگری و توریستی وجود دارد، برای جذب گردشگران و توریست فقدان امکانات اقامتی یکی ازدغدغه های ما در این زمینه بوده است.

سالاری اظهار کرد: برهمین اساس اولین هتل دوستاره شهرستان با مساحت 10 هزارمتر مربع و زیر بنای 3500 متر مربع استارت خورده و امیدواریم در شش ماهه اول سال 96 مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: این هتل توسط بخش خصوصی و با پیش بینی 45 میلیارد ریال در حال ساخت است و تا کنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار جاسک ظرفیت این هتل را 24 اتاق و دارای امکانات رفاهی مناسب عنوان کرد.

به گزارش ایسنا؛ شهرستان جاسک دارای دو بخش مرکزی و بخش لیردف دارای جمعیت بالغ بر53 هزار نفر و در فاصله ی 320 کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

برداشت ذرت بذری در دشت جگین جاسک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: برداشت ذرت بذری در سطح 70 هکتار ازاراضی دشت جگین شهرستان جاسک آغاز و پیش بینی میشود حدود 140 تن محصول ذرت برداشت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، مختار حدیدی در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل اینکه ذرت برای اولین بار در جاسک دیرکشت شده ، برداشت ذرت بذری تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

حدیدی پیش بینی کرد به طور متوسط در هر هکتار 2 تن محصول ذرت از دشت جگین جاسک برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک ادامه داد: با توجه به اصلاح الگوی مصرف کشت در سال 95-94 بیش از 200هکتار از اراضی دشت جگین برای نخستین بار زیر کشت ذرت دانه ای و بذری رفته است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: ذرت بذری  برای کاشت فصل بعد مورد استفاده قرار می گیرد و بازار مصرف آن داخلی است .

 

ارتقاء سطح معنویت و ایمان از مولفه های اثرگذار توان رزمی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه محافل انس با قرآن و توجه به معارف آن از تدابیر مهم مقام معظم رهبری است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، امیر دریادار حبیب الله سیاری در محفل انس با قرآن در شهرستان جاسک گفت: یکی از آثار بسیار ارزشمندی که آشنایی با مبانی قرآن برای نیروهای مسلح در بر دارد این است که کارکنان نیروهای مسلح از لحاظ ایمان و معنویت ارتقاء پیدا خواهند کرد و ارتقاء سطح معنویت و ایمان در کارکنان نیروهای مسلح یکی از مولفه های اثر گذار در توان رزمی است.

وی ادامه داد: رهبری توان دفاعی را دو قسمت آمادگی نظامی و ارتقاء سطح معنویت عنوان کرده است که آشنایی با معارف قران در ارتقاء سطح معنویت اثراتی دارد که قابل گفتن نسیت و توان دفاعی را افزایش می دهد .

وی تصریح کرد: اگرکارکنان و خانواده هایشان در بحث معارف قرآن آشنا شوند قطعا جامعه ای سالم و با توان رزمی بالا خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: تلاش میکنیم در ماه مبارک رمضان که ماه خودسازیست محافل انس با قران را در تمام مناطق نیروی دریایی برگزارکنیم.

به گزارش ایسنا: این مراسم با حضور قاریان شهرستانی و استانی برگزار گردید.

 

جگوار یک میلیاردی در جاسک توقیف شد

فرمانده دریابانی شهرستان جاسک گفت: در راستای مبارزه با کالاهای قاچاق یک دستگاه خودروی مدل جگوار انگلیسی در شهرستان کشف و توقیف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج‌فارس از جاسک، محمدباقر نجفی نژاد گفت: طبق اطلاعات واصله  مبنی بر مخفی نمودن یک دستگاه خودرو xtype  جگوار انگلیسی در یکی از منازل روستای گزی از توابع حوزه غرب جاسک پلیس اطلاعات این یگان توانست با سه اکیپ و اخذ دستور فضایی این خودرو را ضبط و توقیف کند.

نجفی نژاد افزود: پدیده قاچاق کالا در کشور ما، علاوه بر آثار سوء اقتصادی به‌عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است.

وی ارزش ریالی این خودرو را یک میلیارد و 500 میلیون عنوان کرد، گفت: امروزه این پدیده علاوه بر اینکه به‌عنوان یک تهدید جدی بر سر راه تجارت آزاد است هزینه‌های زیادی نیز بر بدنه اقتصادی کشور تحمیل می‌کند.

فرمانده دریابانی جاسک در پایان گفت: قاچاق کالا از یک‌سو درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می‌دهد و از طرفی سبب خروج بی‌حاصل ارز، فرار گسترده سرمایه، افزایش بیکاری، کاهش تولیدات صنعتی داخلی و ... می‌شود.

استقلال فرهنگی از هر استقلالی مهمتر است

امام جمعه شهرستان جاسک گفت: استقلال فرهنگی مهمتر است از هر استقلالی چون تهاجم فرهنگی انقلاب را از هدفش دور می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، حجت الاسلام جواد غلامی در خطبه های عبادی سیاسی ان هفته شهرستان گفت: دوری از گناه و حرام خدا افضل بر اعمال است و دوری از گناه موجب توفیق و درک ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: بنا برفرمایش امام راحل انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و شهدا برای رفاه و آسایش، جان خود را ندادند بلکه برای حفظ نظام وانقلاب از جان خود گذشتند.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: انقلابی بودن عامل موفقیت و عکس آن موجب شکست است.

امام جمعه شهرستان جاسک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 14خرداد گفت: مقام معظم رهبری خصوصیات مهم امام راحل را ، انقلابی بودن، ایمان و تعبد انقلابی دانست.

وی در پایان  از شاخصه های انقلابی بودن پایه بندی به مبانی وارزش های اساسی انقلاب اسلامی ، هدف گیری آرمان های انقلاب وهمت بلند برای رسیدن به آنها ، پایه بندی به استقلال همه جانبه کشور از بعد سیاسی اقتصادی و فرهنگی که مهمترین آن فرهنگی است، حساسیت در برابر دشمن و تقوای دینی و سیاسی عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان جاسک: این قرن، قرن امام خمینی(ره) است

امام جمعه شهرستان جاسک گفت: امام خمینی (ره) در یک جنگ نا متقارن توانستند دست اجانب را از دخالت در امور کشور قطع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، حجت الاسلام جواد غلامی امام جمعه شهرستان جاسک در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان ضمن تسلیت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد گفت: امام خمینی فرمودند"هدف از انقلاب حل مشکلات و معیشت مردم نیست هدف رسیدن به حکومت امام زمان است" چه بسا که مسائل معیشت و گفتار های مردم نیز مهم است و باید این مشکلات را نیز حل کرد.

غلامی افزود: امام(ره) مردم را باور داشت به قدرت مردم ایمان داشت و می فرمودند مستضعفان و کوخ نشینان ولی نعمتان ما هستند.

امام جمعه شهرستان جاسک در ادامه سخنان خود با اشاره به مدافعان حریم عفت و حیا گفت: مردان با غیرت مدافعان حریم عفت و حیا هستند و دعا می کنم برای پرچم داران حیا و عفت که از هر طرف به آنها می تازند ولی این پرچم را بالا نگه داشتند من برای اینها دعا میکنم.

وی تصریح کرد: لازم است در فضای مجازی کمپینی برای مدافعان غیرت و حیا و پرچم داران عفت و حیا تشکیل دهیم.

خطب نماز جمعه جاسک در ادامه سلسله بحث های مهدویت فرمودند: اگر ما نشانه های ظهور را بشناسیم باعث می شود صبر و استقامت ما بیشتر و آمادگی ما را برای ظهور بیشتر میکند.

 وی تاکید کرد: آن چیزی که در قیام صاحب الزمان مورد نیاز است بصیرت وآگاهی است.

وی در پایان گفت: کسانی  که بدحجابی را روشنفکری خودشان می دانند، همینها  به کسانی که مدعی امام زمان هستن می پیوندند.

قیام 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت قهرمان ایران است

امام جمعه اهل سنت جاسک گفت: قیام 15 خرداد نقطه  عطفی در تاریخ مبارزات ملت قهرمان ایران است كه رهبری داهیانه ی امام خمینی« ره » و یاری روحانیان انقلابی در تداوم آن طی یك دوره ی پانزده ساله، نقش اساسی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، شیخ عقیل شیهک زهی امام جمعه اهل سنت جاسک در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان ضمن تسلیت ارتحال امام خمینی و قیام 15 خردادگفت: خرداد ماه برای امت قهرمان و شهید پرور ایران از اهمیت و اعتبار ویژه ای برخوردار بوده و خواهد بود.

شیهک زهی افزود: 15خرداد، روز قیام خونین مردم جان بركفی بود كه به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستمشاهی قیام کردند.

وی تصریح کرد:  15 خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان و روزی بود كه ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستمشاهی را به لرزه انداخت.

امام جمعه اهل سنت جاسک در ادامه سخنان خود به وحدت و همبستگی بین مذاهب درایران اشاره کرد و گفت: این وحدت حاکم در کشور سبب برقراری امنیت کامل شده و با نگاهی به کشورهای اسلامی اطراف می‌توان دید که امن‌ترین و متحدترین کشور، ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: امنیت و وحدت ایجادشده در کشور حاصل خون شهدا و رهبری و درایت بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است که در سایه همدلی و تلاش و کوشش تمام اقوام ایرانی است که توانسته‌اند برادرانه کنار هم زندگی کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند این وحدت ایجادشده در کشور را حفظ کرده و ایران بتواند به‌عنوان الگو به ‌لحاظ وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف میان ممالک دیگر ترویج داده شود

امروز هر چه داریم و به آن رسیدیم از برکات امام راحل و شهدا است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: امروز عزت ، افتخار و سربلندی و هر چه که به آن رسیدیم و آنچه که بناست در سالهای آتی به آن برسیم از برکت امام راحل ، شهدا و وجود مقام عظمای ولایت است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، سردار رضا ترابی در جلسه تودیع و معارفه فرماندهی بسیج ناحیه جاسک گفت : همواره باید شکر گزار باشیم که خداوند نعمت بزرگ ولایت را بر ما ارزانی داشته و این ولی فقیه ماست که از همه ایستگاههای سخت و پیچ های تاریخی توانسته انقلاب ما را هدایت کند و با وجود تهدیدات فراوان دنیای استکبار و تبلیغات شوم و مسموم علیه ما، بحمدولله توانستیه ایم به انقلاب و ارزشهای انقلابی پایبند بمانیم

ترابی افزود: امروز کشور ایران همان کشوری است که به زعم دشمن بنا نبود 37 سال عمر داشته باشد و زودتر از این به تاریخ بپیوندد .

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) گفت : دنیا بداند که در این برهه از زمان نه تنها ماموریت انقلاب اسلامی محدود و محصور به مرزهای داخلی نیست ، بلکه توانسته یقه دشمن را هزاران کیلومتر آن طرف تر در جنوب حلب ، فلسطین و لبنان را بگیرد و قدرت نمایی خود را به دشمن نشان دهد .

به گزارش ایسنا: در پایان این جلسه از زحمات ابراهیم حسین زاده فرمانده سابق ناحیه جاسک تقدیر و سروان پاسدار طا لب احمد نیا به عنوان فرمانده جدید ناحیه جاسک معرفی شد.

کسب مقام قهرمانی وزنه برداری کشور توسط مدیر اداره بندر شهرستان جاسک

مدیر اداره بندر و کشتیرانی شهرستان جاسک مقام قهرمانی وزنه برداری پیشکسوتان کشور انتخابی مسابقات جهانی را به خود اختصاص داد.

محمد زارعی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، گفت: این مسابقات با شرکت 130 شرکت کننده در شهرستان مراغه برگزار شد.

وی ادامه داد: از استان هرمزگان در این مسابقات 8 نفر شرکت نموده اند.

وی تصریح کرد:  بنده در دسته 62 کیلوگرم با بالا بردن وزنه 184 کیلوگرم توانستم مقام اول را به خود اختصاص دهد.

مدیر اداره بندر و کشتیرانی شهرستان جاسک ادامه داد: مسابقات جهانی وزنه برداری پیشکسوتان در مهرماه در کشور آلمان برگزار خواهد شد و امیدوارم در این مسابقات هم برای کشور عزیزم ایران موفقیت کسب کنم.

صادرات دام زنده از جاسک به خارج از کشور

مدیر اداره بندر و دریانوردی شهرستان جاسک گفت: 150 راس دام زنده از اسکله اداره بندر و کشتیرانی شهرستان جاسک به کشور عمان صادر گردید.

محمد زارعی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک،گفت: در راستای گسترش روابط تجاری با بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس تعداد 150 راس گاو زنده توسط دو فروند لندیگراف به مقصد کشور عمان (مسقط) بارگیری و صادر شد .

زارعی ارزش محموله دام صادراتی را بیش از 220 هزار دلار و 55 تن اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این دام ها با مشارکت جهاد کشاورزی و پرورش یافته شهرستان جاسک می باشند.

به گزارش ایسنا: شهرستان جاسک یکی از مناطق خوب پرورش و صادرات دام زنده در استان می باشد.

احداث بادشکن غیرزنده و نهال کاری در روستای گشمی جاسک

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: برای تثبیت شن های روان در روستای گشمی 7 کیلومتر بادشکن غیر زنده درسطح 50 هکتار ایجاد شده است.

امید ذاکری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس جاسک، خاطرنشان کرد: مساحت اراضی بیابانی استان هرمزگان یک میلیون و 585 هکتار می باشد که از این مقدار 318 هزارهکتار کانون بحران می باشد.

ذاکری افزود: طرح نهال کاری روستای گشمی با مبلغ 300 میلیون از محل منابع استانی و حدود 7 کیلومتر بادشکن غیرزنده (سون) در سطح 50 هکتار و ارتفاع یک و نیم متر می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به عدم تامین مالچ ، گونه جایگزین نهال کاری نوع سُمر می باشد که با توجه به شرایط آب و هوای این منطقه سازگاری دارد و هم ماسه روان در ریشه آن نفوذ نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: نهال کاری باعث تثبیت ماسه های روان ، جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی به شهر ، بیماری های چشمی ،گوشی، حلق و بینی میشود.

وی گفت: از نظر محیط زیستی نهال کاری باعث تلطیف هوا و ایجاد محیط زیست پایدار جهت محیط زیست انسانی و جانوری خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از دیگر پروزه های اجرا شده در جاسک را پروژه مدیریت عملیات بیابان زدایی در سطح 50 هکتار روان آب (بندخاکی) با هزینه 70 میلیون تومان در روستای گزی ، تولید نهال بیابانی (کهور پاکستانی،کنار و گز) 15 هزار اصله نهار با هزینه 27 میلیون تومان و 60 هکتار آبیاری سنواتی جنگل کاری در مناطق بیابانی 100 میلیون تومان عنوان کرد.

وی در پایان گفت: طرح مطالعاتی بیابان زدایی در سطح 420هزارهکتار در استان صورت گرفته که 220 هکتار آن در جاسک می باشد.

به گزارش ایسنا؛ روستای گشمی از توابع حوزه گابریگ با جمعیت بالای 300 نفر در 100 کیلومتری مرکز جاسک واقع شده است.    

برگزاری شب شعر بشگرد در جاسک

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک گفت: شعر و ادبیات شعر روش مناسبی برای انعکاس معنویت و ارزش های دینی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، عبدالرحمن لشکری زاده در مراسم شب شعر بشاگرد، افزود: ترویج فرهنگ، حفظ و پایداری از اشعار بومی، هویت بخشی، ایجاد انگیزه و خودباوری بمنظور ترغیب در حوزه ادبیات و اشعار فاخر بشگردی از اهداف مهم این شب شعر بودند.

لشکری افزود: بشاگرد دارای تمدنی بس غنی و مردمانی ولایتمدار است که حفظ آیین های بومی توسط مردم نشان از اصالت بالای آن هاست و تلاش ما براین است که این روند فرهنگی – ادبی تداوم داشته باشد تا همزمان با مناسبت های فرهنگی و مذهبی چنین محافلی را برگزار کنیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد جاسک تصریح کرد: انشاءالله بتوانیم با برگزاری این نوع همایش ها به تبادل افکار بین نسل قدیم و جدید در مقابل شبیه خون های فرهنگی، سیاسی که از ناحیه غرب و استکبار جهانی صورت    می گیرد، ایستادگی نماییم.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم 10 شاعربا زبان بشاگردی (بشگردی) اشعار خود را سرودند که در پایان هدایایی به رسم یادبود به شاعران اهدا شد.

افتخار آفرینی ووشوکاران جاسکی در مسابقات قهرمانی هرمزگان

مربی تیم ووشو جاسک گفت: تیم ووشو نوجوانان جاسکی توانست در مسابقات استانی سه مدال رنگارنگ کسب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، داوود مرودشتی گفت:  تیم ووشو نوجوانان سبک چاچوان شهرستان جاسک که بنا به دعوت هئیت ووشو استان دعوت به مسابقات قهرمانی استان هرمزگان شده بود، توانست برای این شهرستان افتخار آفرینی کنند.

مرودشتی افزود: مسابقات قهرمانی استان با شرکت تیم های شهرستانی برگزار شده بود و تیم ووشو نوجوانان جاسکی توانست سه مدال رنگارنگ کسب کند.

 وی ادامه داد : تیم وشو جاسک با چهار ورزشکار در این مسابقات شرکت نمود که در پایان مهرشاد جانبازی مدال طلا و مقام اول، مهدی مختاری و فرزاد شفعیی مدال برنز و مقام سوم استانی را به دست آوردند.

مربی تیم ووشو جاسک با اشاره به اینکه تیم وشو جاسک برای نخستین باردراین رشته ورزشی پا به مسابقات استانی گذاشته تصریح کرد: این رشته ورزشی را با حمایت رئیس اداره ورزش و جوانان جاسک و هئیت استان گسترش خواهیم داد و ازاین پس در مسابقات استانی و کشوری حضور فعال خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا: رشته ووشو در جاسک از فروردین 95 زیر نظر داوود مرودشتی مربی این رشته با شرکت 18 نفر فعالیت خود را در سه رده سنی آغاز کرده است.

اداره تعاون روستایی جاسک افتتاح شد

مدیر کل تعاون روستایی استان هرمزگانگفت: با افتتاح دفتر اداره تعاون روستایی در شهرستان جاسک تمام تعاونی های شهرستان ساماندهی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، سیروس اسد پوردرحاشیه افتتاح دفتر اداره تعاون روستایی شهرستان جاسک گفت: اداره تعاونی روستایی جاسک بعد از سال ها که مجوز آن صادر شده بود در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل افتتاح گردید.

اسدپورافزود: جاسک یکی از شهرهای استراتژیک ، مهم و قابل توسعه است که امیدواریم با افتتاح این دفتر تمام تشکلات بخش روستایی را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: تعاونی هایی از قبیل تعاونی زنان روستایی،کشاورزی و شرکت سهامی زراعی دشت جگین دراین اداره ساماندهی خواهند شد.